Pokud nemáte rádi ovesné vločky a nejíte je, děláte velkou chybu

Pokud nemáte rádi ovesné vločky a nejíte je, děláte velkou chybu

Ovesné vločky obsahují hlavně lecitin, který je výrazným zdrojem pro výživu nervů

Dále ovesné vlošky obsahují velké množství bílkoviny, vitamíny B1 a B6, zinek, fosfor a železo. Oves také obsahuje hodně vlákniny, cítíme se déle zasyceni, tlumí činnost štítné žlázy a posiluje organismus při vyčerpání. Výborný je i odvar z ovesných vloček proti onemocnění žaludku, Vločky jsou lehce stravitelné, chutné, mají mnoho kladných vlastností a mohou pomoci i v hubnutí.

Protože ovesné vločky stabilizují krevní cukr, je také vynikající potravinou pro diabetiky. Měly by se jíst hlavně ráno, obsahují mnoho sacharidů, které se postupně uvolňují. Vyvarujte se její konzumace v odpoledních hodinách a večer a také těch, které jsou obsaženy v müsli, kde jsou přislazovány.

sušenky z ovesných vloček

Nejlepší jsou přírodní, celozrnné a neslazené, které si můžeme sami ochucovat, třeba dát do jogurtu, nebo tvarohu. Dobrá alternativa je večer rozstrouhané jablko smíchané s vločkami a ráno je náramně zdravá snídaně. Pokud chceme zvýraznit chuť, přidáme půl lžičky medu a trochu skořice, která má navíc účinky proti rakovině.

Ještě jedna věc mě napadla.
Když se můj strýc vrátil z války celý zubožený, teta mu denně vařila jídla s vločkami. Přidávala do polévek, jak do vývaru, tak do bramboračky, do bramboráků, do různých placek, nebo jen tak pražené. Vlastně jen díky tomu se strýc uzdravil. Ovesné vločky se za války dávaly i na příděl, jako margarín, chleba, cukr. Měli bychom si z toho vzít příklad a vážit si jídla a neplýtvat jím.

Nesmím také opomenout, že ovesné vločky jsou vhodným krmením labutí, určitě by vám za ně poděkovaly víc než za rohlíky. Ty by měly být alespoň tři dny staré, jinak jim mohou působit potíže.

Zdravý recept na sušenky z ovesných vloček

Potřebujeme:

1 hrnek ovesných vloček, 1 hrnek hladké mouky, ½ hrnku cukru, ½ hrnku mletých ořechů, 3 lžíce medu, 130 g másla, 2 lžíce vody, 2 malé lžičky jedlé sody, trochu skořice. Kdo chce, může přidat sezamová nebo slunečnicová semínka.

Postup:

rozehřejeme máslo a přidáme med. Ve vodě rozmícháme sodu a přidáme k máslu. Nakonec přisypeme všechnu sypkou směs a promícháme. Na plech s pečícím papírem lžící klademe malé kopečky dál od sebe, protože se během pečení roztáhnou na placičky. Pečeme asi 20 minut a necháme vychladnout.

A pamatujte: Ovesné vločky jsou nejlepší zdroj energie

Cookies - Nastavení
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu.
Preferenční cookies
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.
Souhlasím s využitím vybraných cookiesSouhlasím s využitím všech cookies