Co jíst, abyste zvýšila pravděpodobnost otěhotnění?

Co jíst, abyste zvýšila pravděpodobnost otěhotnění?

O tom, že je zdravá strava klíčem k pevnému zdraví, dnes nepochybuje téměř nikdo. Ale mnohem méně lidí bere v úvahu souvislost mezi jídelníčkem a početím dítěte. Nad životosprávou by se přitom měli zamyslet oba partneři – muž z důvodu zvýšení kvality svého genetického materiálu, žena kvůli lepším podmínkám v lůně. Co z toho plyne pro vás? Pokud máte v plánu založení rodiny, zamyslete se nad složením potravin, které každodenně konzumujete.

Pro budoucí rodiče, kteří inklinují ke zdravému životnímu stylu dlouhodobě, se toho v době při snažení ani v navazujícím období těhotenství příliš nemění. Ostatní by měli zvážit změnu stravovacích návyků – eliminovat potraviny s negativním vlivem na plodnost a vývoj plodu. A naopak tělu zajistit dostatek důležitých vitamínů (především B6, B9, B12, D a E), minerálů a stopových prvků (železo, zinek, vápník, jód, hořčík). Nedokážete-li si jejich příjem uhlídat v přirozené stravě, nebojte se je doplnit pomocí kvalitních doplňků stravy.

Zdravá strava patří k zásadní faktorům ovlivňujícím plodnost partnerů i vývoj plodu. Pokud se vám početí dítěte nedaří a obáváte se, že vám nezbude nic jiného než umělé oplodnění, dejte potravinám s vysokým obsahem důležitých látek šanci. Na životosprávě ženy ostatně závisí i asistovaná reprodukce – lékaři obvykle zájemkyním doporučují detailní úpravu jídelníčku.

Nejlepší „potraviny plodnosti“

Muži, kteří chtějí posílit spermie, by měli pravidelně konzumovat avokádo s obsahující velké množství vitaminu E. Plod hruškovice přelahodné má pozitivní vliv i na ovulaci – přispívá k regulaci pravidelnosti cyklu.

Mužskou plodnost podporuje také česnek. Ženy by ho měly konzumovat v rámci prevence spontánního potratu.

Pro vývoj plodu je důležitá kyselina listová, která se hojně nachází v listové zelenině (tzn. v zelí, různých druzích salátů, špenátu či kapustě), ale také ve vlašských ořeších, mrkvi, brokolici a některých druzích ovoce (např. ve vinných hroznech, pomerančích a banánech).

Co rozhodně omezit?

Nastávající maminka by měla kromě alkoholu a kouření omezit konzumaci průmyslově zpracovaných a konzervovaných potravin, pečiva z bílé mouky (ideálně nahradit kvalitnějším celozrnným pečivem) a potravin s vysokým obsahem rafinovaného cukru.

Máte strach, že změnu nezvládnete? Nezoufejte –  vyvážený jídelníček nemusí být nudný. Internet je plný chutných receptů na bázi zdravých potravin, o jejichž vytříbené chuti možná stále pochybujete. Nebojte se je vyzkoušet, jíst zdravě vás bude bavit!

Cookies - Nastavení
Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy.
Analytické cookies
Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu.
Preferenční cookies
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod.
Marketingové cookies
Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.
Souhlasím s využitím vybraných cookiesSouhlasím s využitím všech cookies